Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Bobek: Odvrácená strana prvního měsíce

Na břehu Rokytky máme dvě místnosti, tenounké zdi. Fotr mě vpodvečer probudí řikotem, že koupil novýho Pavla Bobka, taky ho hned pouští, a my si s matkou zacpáváme uši, vždyť to je muzika jak pro primasky u kamen, a fotr špatně skrývá, že ho mrzíme, naschvál tuhle čundrkántry zesiluje, bezohledně si notuje I Walk the Line - vzdechem poprosím mámu, aby je vypnula.

Musim chvili premyslet o zivote.

Můj pětiletej brácha Mikuláš hystericky bulí v koupelně, nechte mě všichni bejt!, že prej ho počítač okradl o jasnej gól z přímáku v nějaký hře, a kocour Leopold vyskočí na polici, kam matka naivně schovala poslední zdravou palmu. Když sežere listí, dá se do kůry.

Mikuláši, my za to fakt nemůžeme, žes nedal gól, marně staří uklidňujou bráchu.

Ale někdo dospělej tu hru vymyslet musel, uplatňuje dutý hlas z vany princip kolektivní viny, a kocour se krčí k dalšímu bublajícímu průjmu.

Občas se trefí do písku, občas ne: Ježišimarja!

Matka prosí, přetoč mi tu holku z břicha na záda, a fotr poslechne doslova, takže vážení přátelé, sledujete salto kolem lokte, elegantní přetočení o 360 stupňů, úplná Čáslavská v Mexiku.

Tři vteřiny dokonce hrůzou nemůžu zařvat!

V deset fotr povypráví pohádku o jednooké princezně, která šlápla v oboře na minu, a brácha začne nadávat, že po tomhle příběhu rozhodně neusne.

Kecá, usne. Tím dřív se ovšem probudí a od šesté ranní hlasitě trénuje Stiga hokej, řach. Na podlaze průjem, v rádiu zase už Bobek. Máma vytírá, fotr se nabízí, že vezme bráchu do školky, to by ji snad mohlo potěšit.

Tak čau, odejdou. Až o dvě minuty později si zoufalá rodička všimne, že ten šílenec odvlekl Mikuláše jinovatkou do školky jen v tričku.

Kocour radši dělá, že není.

Máma mi vysává sopel.

Otec přibíhá s náručí denního tisku, do které se na hodinu uzavírá - vida, tenistu Štěpánka napadl únavový syndrom! Tak tomu rozumím...

Je přesně 8:36, blahoslavená to škvíra mezi hodinovými ručičkami, můj první lunární měsíc uzavřen.

Želbohu jsem doposud neučinila pokrok k aktivnímu lidství - mé okolí se nemá čeho chytit. Pro matku jsem sice iracionálně pokladem a vším, ale pro kluky a chlapy, všímám si, jsem pořád takové větší a nudnější tamagoči, ahoj Apoleno, jak ses měla, ahoj Apo, tak my zas jdeme.

Ale polibte mi plenku.

Fotr, ať už seš v práci.

A ty, Bobku, ty už taky zmlkni.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Apolena Poláčková | pátek 2.4.2010 14:09 | karma článku: 18,02 | přečteno: 1601x
  • Další články autora

Apolena Poláčková

Konec ticha za Denise Vereckého

Už jste si dočetli předchozí Denisovy texty? Dobře, tak teď zas chvilku já, holubice, které vandrák Denis házel suchý rohlíky. Předně - Halina Pawlowská je zralá na penzi...

8.6.2010 v 13:24 | Karma: 20,38 | Přečteno: 2312x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Až se vrátím, ať jsme aspoň osmí

"Poslední dny, spíš týdny, vlastně měsíce jsem mentálně oslabený." (Denis "Uroburos" Verecký, 20. března 2009)

26.4.2010 v 14:43 | Karma: 14,39 | Přečteno: 2742x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Šestinedělí plné jobovek

Narodila jsem se na den přesně před šesti týdny. Vážím pět a půl kila, doktor říká, že se mám mírnit: Radši si dej občas namísto mlíka dvě lžičky čaje, Apoleno... Nevejdu se už do necek a vůbec - život je jobovek plný.

16.4.2010 v 16:25 | Karma: 18,74 | Přečteno: 2079x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Dekadentní vyjížďka na Bohemku

Nejhorší bývají rána: Život je jen, náhoda, plácá mi otec rytmus do plenky, až přestávám škytat, jednou jsi dole, jednou nahoře, a matka nemůže halekání vydržet, tak řekne, přestaň už s tím Osvobozeným divadlem, a fotr, jako byste ho neznali, fotr se roztřese, otevře okno a začne zpívat po vyprázdněné Sokolovské až ke Karlínu cosi o zlatejch rybkách nad mrakama; kouknu se na nedělní mraky velikonoční, je věru krásně, jenom ti pejskaři v Podvinném mlýně moc nechápou.

6.4.2010 v 14:44 | Karma: 19,52 | Přečteno: 1660x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Pripadám si ako taký malý chujko

Klasicky o mně, ale beze mě - jsem v dnešních novinách. V Řecku by matku sousedky odsoudily, že se mnou už v šestinedělí trajdá po venku, ale tady mě hned nafotili do novin, hodinu mnou házeli semtam po ateliéru, a když jsem brečela, křičeli jako na psa, mlč, pózuj, teďka se pracuje...

1.4.2010 v 15:44 | Karma: 16,92 | Přečteno: 2084x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Přehlídka v Moskvě začala se sněžením. Putin opět obvinil Západ z revanšismu

9. května 2024  8:47,  aktualizováno  10:01

Přímý přenos Nedovolíme, aby nás někdo ohrožoval, řekl ruský diktátor Vladimir Putin na Rudém náměstí v Moskvě k...

Poslanci projednají korespondenční volbu pro české občany v zahraničí

9. května 2024  5:15,  aktualizováno 

Přímý přenos Na mimořádné schůzi se poslanci vrátí k návrhu vládní koalice na zavedení možnosti korespondenční...

Expert: Migrační pakt německý chalífát nezakáže. Umožní výmluvu na Ukrajince?

9. května 2024

Vysíláme Česko se při hlasování o evropském paktu o migraci nakonec zdrželo hlasování. I tak nová norma...

Jako první se svezli papaláši. Pražské metro zahájilo provoz před 50 lety

9. května 2024

Premium Ukončete výstup a nástup, dveře se zavírají. Příští stanice Budějovická. Tato legendární věta se...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3179x
Jsem Apolena. Přebírám punkovou štafetu. Zatím neumím psát, tak diktuju otci Tomášovi.

Seznam rubrik