Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šestinedělí plné jobovek

Narodila jsem se na den přesně před šesti týdny. Vážím pět a půl kila, doktor říká, že se mám mírnit: Radši si dej občas namísto mlíka dvě lžičky čaje, Apoleno... Nevejdu se už do necek a vůbec - život je jobovek plný.

Jedna jobovka za druhou.

Strejda Havran, který mi přece měl citovat ze Švejka, nevydržel deprese a plný síly skočil pod vlak.

A strejda Slezi, ten se vytočil jak nikdy - to bylo tak:

Už dvakrát jsem se zajela podívat na béčko Bohemky, protože naši kamaráděj s jeho hrajícím trenérem, Daliborem Slezákem.

(Matka je z Uničova, fotr z Prostějova, Slezi z Kroměříže - možná proto.)

Podruhé jsem byla na deštivém fotbale minulou sobotu před polednem, jenomže strejda nehrál, dokonce ani nekoučoval ostatní. Naklonil se v džínové bundě nad kočár a říká, čau Apo, dneska je velkej den, dneska mám rozlučku, trenér mě nominoval na odpolední zápas áčka s těma střížkovskejma chudákama; budou plný tribuny a třeba jim dám góla, takhle nějak bych chtěl skončit s fotbalem...

... a všichni víte, jak to nakonec nedopadlo.

Hádkám o Bohemky nerozumím, ale opovrhuju Stříkovem, protože vzal strejdovi ten zápas.

A další příkoří mi činí fotr. Tuhle chtěl ulevit matce, řekl jí, lehni si a chvíli klidně spi, já zabavím Apolenu vedle u televize. S rozpaky souhlasila, což neměla dělat - otec si se mnou sice minutu koukal do očí, pak ale vytuhnul a sedmdesáti kily mě celou zalehl.

Naštěstí se v ložnici rozeřval budíček mateřského instinktu. Tys ji skoro udusil, přiběhla bledá máti, ale ani její zoufalý křik neprobudil fotra úplně: Já jsem, dámy, dva týdny stará posmrtná maska plněná baklažánem, zahalucinoval, a pak spal dál, pročež jsme nešťastně mávly rukou a rozhodly, že už s ním nikdy nebudu ležet bez dozoru.

Ale nechci být zlá - vím, že se mě táta snaží mít rád, jenom to má těžký. Svým kamarádům vždycky vypráví: Vůbec nechápu chlapy, který jsou nadšený z mimina - pro mě to je jedno z nejtěžších období, horší to bylo jen tehdy, kdy jsem chodil se zlatým stafilokokem na urologii a jehlou mi píchali do žaludu.

Fotr přichází z roboty okolo večerní sedmé, a to právě začínám pobrekávat. On si mě hodí přes rameno jak pytel vojtěšky, což přiškrtí dětské hlasivky, couráme tam, zpátky, tam, a já dobře vím, na co myslí.

Že by si chtěl vylejt mozek.

Sednout si do hospody s klukama a zpívat tam do rána, jako to bejvalo dřív, stačilo by dvakrát měsíčně.

A myslí na to tolik, že si nevšimne mejch pokroků, to jenom máma s bráchou: Hele, ona už něco zvláštního řekla! A vydrží se dvě minuty smát!

To ovšem fotr nevidí, ten jenom vzdychá. 

Vzpomíná na pana urologa.

Autor: Apolena Poláčková | pátek 16.4.2010 16:25 | karma článku: 18,74 | přečteno: 2079x
  • Další články autora

Apolena Poláčková

Konec ticha za Denise Vereckého

Už jste si dočetli předchozí Denisovy texty? Dobře, tak teď zas chvilku já, holubice, které vandrák Denis házel suchý rohlíky. Předně - Halina Pawlowská je zralá na penzi...

8.6.2010 v 13:24 | Karma: 20,38 | Přečteno: 2312x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Až se vrátím, ať jsme aspoň osmí

"Poslední dny, spíš týdny, vlastně měsíce jsem mentálně oslabený." (Denis "Uroburos" Verecký, 20. března 2009)

26.4.2010 v 14:43 | Karma: 14,39 | Přečteno: 2741x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Dekadentní vyjížďka na Bohemku

Nejhorší bývají rána: Život je jen, náhoda, plácá mi otec rytmus do plenky, až přestávám škytat, jednou jsi dole, jednou nahoře, a matka nemůže halekání vydržet, tak řekne, přestaň už s tím Osvobozeným divadlem, a fotr, jako byste ho neznali, fotr se roztřese, otevře okno a začne zpívat po vyprázdněné Sokolovské až ke Karlínu cosi o zlatejch rybkách nad mrakama; kouknu se na nedělní mraky velikonoční, je věru krásně, jenom ti pejskaři v Podvinném mlýně moc nechápou.

6.4.2010 v 14:44 | Karma: 19,52 | Přečteno: 1660x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Bobek: Odvrácená strana prvního měsíce

Na břehu Rokytky máme dvě místnosti, tenounké zdi. Fotr mě vpodvečer probudí řikotem, že koupil novýho Pavla Bobka, taky ho hned pouští, a my si s matkou zacpáváme uši, vždyť to je muzika jak pro primasky u kamen, a fotr špatně skrývá, že ho mrzíme, naschvál tuhle čundrkántry zesiluje, bezohledně si notuje I Walk the Line - vzdechem poprosím mámu, aby je vypnula.

2.4.2010 v 14:09 | Karma: 18,02 | Přečteno: 1601x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Pripadám si ako taký malý chujko

Klasicky o mně, ale beze mě - jsem v dnešních novinách. V Řecku by matku sousedky odsoudily, že se mnou už v šestinedělí trajdá po venku, ale tady mě hned nafotili do novin, hodinu mnou házeli semtam po ateliéru, a když jsem brečela, křičeli jako na psa, mlč, pózuj, teďka se pracuje...

1.4.2010 v 15:44 | Karma: 16,92 | Přečteno: 2084x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

TOP 09 má na ministra pro vědu a výzkum čtyři kandidáty, řekl Válek

28. dubna 2024  12:58,  aktualizováno  14:25

Na ministra pro vědu a výzkum má TOP 09 podle místopředsedy strany a ministra zdravotnictví...

V Rakousku zemřel český turista, měl nehodu při jízdě na kajaku

28. dubna 2024  14:15

Při sobotní nehodě na kajaku nedaleko rakouské obce Scheffau zemřel 36letý Čech, uvedla rakouská...

V Ostravě se střetl motorkář s dvěma vozidly, zraněním na místě podlehl

28. dubna 2024  11:15,  aktualizováno  13:29

V Ostravě na ulici Rudná poblíž křižovatky s ulicí Vratimovskou se střetl motorkář s dvěma vozidly....

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3179x
Jsem Apolena. Přebírám punkovou štafetu. Zatím neumím psát, tak diktuju otci Tomášovi.

Seznam rubrik