Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Luxem odpaněna, pozoruji rudé koule

Ačkoli mám zakázáno zmiňovat babičku z Krče, mělo by tu zaznít, že mi za jedenáct hadrů koupila kočár; celkem slušnej kočár. Tak proč jsem nejpomalejší dítě ve vysočanským parku?

Nevericne koukam do fotrova rozkroku. Supr!

Klid, Apo, klid, jen tyhle tři minuty nebreč, utěšuje mě před desátou večerní matka, na kterou už se za příznivějších okolností dovedu usmát, se kterou si i povídám, ačkoli nerozumí.

Klid, mrkneme se spolu jenom na tuhle reportáž v Dohránu, když tvůj táta tvrdí, že hrála Bohemka nejlepší mač sezóny, zesiluje televizi, ale o fotbal se vážně nezajímám... Z objektivních důvodů vyju a hekám, mám svoje důvody.

Tak za prvé je mi blbě, plnej nos, ale tohle se vyřeší - matka mi šoupne před ksicht hlasitou hadici, a než se stačím leknout, nemám už v dírkách sopel, nýbrž mandle, což je pocit nepoměrně příjemnější.

Potom mě děsí zrzavej kocour Leopold, ale tím se už vlastně dostávám k neschopnýmu fotrovi, z něhož - jako po každém fotbale - nechutně táhne zelená.

Tu pít nebudu.

Ani ve čtrnácti ne. 

I kdyby ještě žil, čímž si jistá nejsem, a pokoušel se mi ji nutit.

To je totiž jasný už po těch mých čtyřiadvaceti dnech - fotr hodlá být úchylákem šmírákem, co se bude zvát za mejma kamarádama z devátý bé na pivo a na cigárko. Vám nechtěj nalejt? Tak se na to podíváme, vydržte, všechno bude, puberťák bez záchytky je jako kriminálník bez homosexuální zkušenosti.

No ale kde jsem to skončila...

Fotr mívá výčitky svědomí, neboť doma jen překáží a na rohlík si máslo maže prstem, a proto tuhle donesl kytici, tak a teď mě všichni milujte, pište pochvalný esemesky... Okamžitě se ukázalo, že tam jsou i lilie, a na lilie je alergickej brácha Mikuláš - začal se dusit, v noci blouznil, ať prej radši vytáhneme všechny spotřebiče z elektřiny, anebo vyhoříme, věštil v polospánku, a rozhodně pak nemohl odjet na plánované lyžování do Alp.

Lilie jsme tedy vyhodili, v kapradí však zbyly modré frézie. Ty sežral nad ránem Leopold, a jakmile zvrhl vázu, v 5:58, to mě vzbudilo, nechal se přepadnout třídenním průjmem.

Máme jej tedy na dietě, žere jen suchý. Uééé, uééé - to jsou jeho stesky po mase...

Vůbec nikdo za náma nechce chodit na návštěvy, z čehož jsou naši smutní, ale já to absolutně chápu, protože slovo cvokhaus vystihuje realitu nejlépe z možných termínů.

Další víkendová historka, fotr:

Zaběhnu si půlmaratón, rozesmál nás v pátek večer.

Ty neběháš, řekla mu matka.

Aha, odpověděl.

A nemáš běžecký boty.

No jo, uznal i tentokrát, tak jsem myslela, že bude klid, ale on vzal sedmnáct set a skočil si pro tretry do Galerie Fénix u nás za barákem.

Nemáš je rozchozený, poznamenala máti.

Můj mužský dárce genů se tedy inteligentně obul a zakreslil tréninkové čmouhy na plovoucí podlahu.

Vždyť nemáš ani trenýrky, vzpomněla si hlava nad prsy a půjčila fotrovi vlastní šortky.

A on? Opravdu si sobecky zaběhl svých jedenadvacet kilometrů, ale od té doby nechodí, naříká. Pokusil se mne sice povozit v parku, ovšem když jsem vyprůměrovala rychlost kočáru, vyšlo mi dvacet metrů za minutu (celých šest set za půl hodiny).

Na běžecké demenci jsem přesto našla dvě výhody, malou a velkou.

Celý park litoval, že rozmilý brouček, já, má tatínka trousícího sklerózu.

A co je podstatnější - ten vůl už nikdy nebude mít děti. Matčiny trenýrky byly úzké, jak jinak, a otec z nich má uškrcená varlata. Zálibně jsem si je prohlížela v posteli a jsou tak rudá, že je napříště využije nanejvýš v obludáriu.

Supr.

Autor: Apolena Poláčková | pondělí 29.3.2010 13:36 | karma článku: 24,76 | přečteno: 4908x
  • Další články autora

Apolena Poláčková

Konec ticha za Denise Vereckého

Už jste si dočetli předchozí Denisovy texty? Dobře, tak teď zas chvilku já, holubice, které vandrák Denis házel suchý rohlíky. Předně - Halina Pawlowská je zralá na penzi...

8.6.2010 v 13:24 | Karma: 20,38 | Přečteno: 2312x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Až se vrátím, ať jsme aspoň osmí

"Poslední dny, spíš týdny, vlastně měsíce jsem mentálně oslabený." (Denis "Uroburos" Verecký, 20. března 2009)

26.4.2010 v 14:43 | Karma: 14,39 | Přečteno: 2741x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Šestinedělí plné jobovek

Narodila jsem se na den přesně před šesti týdny. Vážím pět a půl kila, doktor říká, že se mám mírnit: Radši si dej občas namísto mlíka dvě lžičky čaje, Apoleno... Nevejdu se už do necek a vůbec - život je jobovek plný.

16.4.2010 v 16:25 | Karma: 18,74 | Přečteno: 2079x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Dekadentní vyjížďka na Bohemku

Nejhorší bývají rána: Život je jen, náhoda, plácá mi otec rytmus do plenky, až přestávám škytat, jednou jsi dole, jednou nahoře, a matka nemůže halekání vydržet, tak řekne, přestaň už s tím Osvobozeným divadlem, a fotr, jako byste ho neznali, fotr se roztřese, otevře okno a začne zpívat po vyprázdněné Sokolovské až ke Karlínu cosi o zlatejch rybkách nad mrakama; kouknu se na nedělní mraky velikonoční, je věru krásně, jenom ti pejskaři v Podvinném mlýně moc nechápou.

6.4.2010 v 14:44 | Karma: 19,52 | Přečteno: 1660x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Bobek: Odvrácená strana prvního měsíce

Na břehu Rokytky máme dvě místnosti, tenounké zdi. Fotr mě vpodvečer probudí řikotem, že koupil novýho Pavla Bobka, taky ho hned pouští, a my si s matkou zacpáváme uši, vždyť to je muzika jak pro primasky u kamen, a fotr špatně skrývá, že ho mrzíme, naschvál tuhle čundrkántry zesiluje, bezohledně si notuje I Walk the Line - vzdechem poprosím mámu, aby je vypnula.

2.4.2010 v 14:09 | Karma: 18,02 | Přečteno: 1601x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3179x
Jsem Apolena. Přebírám punkovou štafetu. Zatím neumím psát, tak diktuju otci Tomášovi.

Seznam rubrik