Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak chutná mateřské mléko

Coby osmidenní jsem se prvně podívala ven - na sto metrů. Do vysočanské radnice, kde mají hospodu.  Dám si tam jen mlíko a fotr ťukne matku do kolene, že by chtěl taky, ze druhýho prsa. Rodička se cudně brání, a mně tak dojde, že jen málokteří dospělí si pamatujou tuhle chuť.

lidem jenom pro radost

To, co teče z prsou mojí mámy (každý z nich je velký jako moje hlava s čírem, který mi fotr každej večer po koupání načesává) je takové řidčí mléko; představte si třeba sójové, do kterého přihodíte tři kostky cukru - to sládí cítíte celou další půlhodinu na jazyku.

A voníte jím - asi jako prostějovská laskonka za komunistů, poznamenal (jako vždycky rádobyoriginální) fotr.

Slintá do mne francouzské polibky, lásko, čuchá, Apolásko, ale evidentně je to budižkničemu.

Zíráme na něj s mámou jako dvě starostky, ostatně, já vypadám pořád jako starostka, dvě brady, čerokíz a modropřísné škvíry pod budoucím obočím. Máma to řekne i za mě, Tomáši, ty se hodíš na jedinou věc.

Fotr se chce bránit, že už přece dneska dvakrát přebaloval, jo, všimly jsme si, na pravý ruce máš od toho posledního přebalu žlutej flek, ale máma ho pak vlastně potěší: Tomáši, ty by ses měl s větší vervou věnovat výrobě dětí, protože tahle holka, ukáže máma na mojí postel a vyjekne, poněvadž tam se mnou leží čtyřkilovej zrzavej kocour Leopold, tahle holka se ti výjimečně podařila.

Ano, je to pravda. Hodná jsem. Nebudu jim dělat problémy. Mlčím, proplétám si prsty jak moučný červy, občas se napiju, škytnu, říhnu. Trpím, když mi fotr strká skoro do krku svůj prostředníček, jakože sranda, ale nebudu je otravovat, protože problémů mají dost, ona s ním a on sám se sebou.

Tak třeba nedávno - večer řekl, že s náma nepůjde spát do ložnice, protože se chce z pedagogických důvodů mrknout na film Rosemary má děťátko, spíme tedy pod peřinou jenom ve čtyřech, my dvě. kocour Lopold a pětiletej brácha Mikuláš, kterej má tu kliku, že ho zplodil úplně jinej strejda, no a najednou strašná rána.

Matka vlítne do pokoje s televizí a všude krev; být ještě v kalendáři únor, snad mě potratí: Vole, třese tátou, v čem to ležíš?

A jo.

A jo, drmolí ten chlápek, se kterým musím, nevím jak, vydržet až do dvacátých let, já si nalil těžký víno od Vietnamců, ale pak mě ten film o děťátkách ukolíbal.

Zničený je oblečení, zničený povlečení, rudá skvrna ke stropu, prostě velký umění, šeptáme si s máti, když potom zařizujeme rodný list.

Protože já jsem vlastně bezejmenná, taková setřička Malýho Bobše.

Mámu rozvedli až před pár tejdny, kterýmžto pádem zatím nemůžu bejt Poláčková ani náhodou, to až po soudu.

Ale to mi žíly netrhá. 

Trhá mi je věčnej rámus - dneska nám fotr bezohledně pouštěl jakési The Clash.

Autor: Apolena Poláčková | středa 17.3.2010 12:44 | karma článku: 20,99 | přečteno: 2968x
  • Další články autora

Apolena Poláčková

Konec ticha za Denise Vereckého

Už jste si dočetli předchozí Denisovy texty? Dobře, tak teď zas chvilku já, holubice, které vandrák Denis házel suchý rohlíky. Předně - Halina Pawlowská je zralá na penzi...

8.6.2010 v 13:24 | Karma: 20,38 | Přečteno: 2312x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Až se vrátím, ať jsme aspoň osmí

"Poslední dny, spíš týdny, vlastně měsíce jsem mentálně oslabený." (Denis "Uroburos" Verecký, 20. března 2009)

26.4.2010 v 14:43 | Karma: 14,39 | Přečteno: 2741x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Šestinedělí plné jobovek

Narodila jsem se na den přesně před šesti týdny. Vážím pět a půl kila, doktor říká, že se mám mírnit: Radši si dej občas namísto mlíka dvě lžičky čaje, Apoleno... Nevejdu se už do necek a vůbec - život je jobovek plný.

16.4.2010 v 16:25 | Karma: 18,74 | Přečteno: 2079x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Dekadentní vyjížďka na Bohemku

Nejhorší bývají rána: Život je jen, náhoda, plácá mi otec rytmus do plenky, až přestávám škytat, jednou jsi dole, jednou nahoře, a matka nemůže halekání vydržet, tak řekne, přestaň už s tím Osvobozeným divadlem, a fotr, jako byste ho neznali, fotr se roztřese, otevře okno a začne zpívat po vyprázdněné Sokolovské až ke Karlínu cosi o zlatejch rybkách nad mrakama; kouknu se na nedělní mraky velikonoční, je věru krásně, jenom ti pejskaři v Podvinném mlýně moc nechápou.

6.4.2010 v 14:44 | Karma: 19,52 | Přečteno: 1660x | Diskuse| Ostatní

Apolena Poláčková

Bobek: Odvrácená strana prvního měsíce

Na břehu Rokytky máme dvě místnosti, tenounké zdi. Fotr mě vpodvečer probudí řikotem, že koupil novýho Pavla Bobka, taky ho hned pouští, a my si s matkou zacpáváme uši, vždyť to je muzika jak pro primasky u kamen, a fotr špatně skrývá, že ho mrzíme, naschvál tuhle čundrkántry zesiluje, bezohledně si notuje I Walk the Line - vzdechem poprosím mámu, aby je vypnula.

2.4.2010 v 14:09 | Karma: 18,02 | Přečteno: 1601x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3179x
Jsem Apolena. Přebírám punkovou štafetu. Zatím neumím psát, tak diktuju otci Tomášovi.

Seznam rubrik